tavoitimme lähes 640 000 somekäyttäjää

Simpukan miesten viikko: huikea näkyvyys somessa ja mediassa!  

Lapsettomien yhdistys Simpukka tavoitti miesten viikolla lähes 640 000 somekäyttäjää. Media julkaisi useita miesten lapsettomuudesta kertovia henkilöhaastatteluja ja uutisia yhteistyössä Simpukan kanssa. Tieto ja puhe miesten tahattomasta lapsettomuudesta lisääntyvät.

Marraskuun ensimmäisellä kokonaisella viikolla vietettiin miesten viikkoa, parisuhdeviikkoa ja Euroopan lapsettomuusjärjestöjen kattojärjestön Fertility Europen lapsettomuuden teemaviikkoa European Fertility Weekia. 

Tahaton lapsettomuus on yksi aikuisiän suurimmista kriiseistä. Siitä selviytymiseen tarvitaan tietoa ja tukea. Erityisesti miesten tahattomasta lapsettomuudesta tulee puhua nykyistä avoimemmin. Lapsettomien yhdistys Simpukka toi miesten viikolla 4.–10.11. esiin miesten kokemuksia ja kertomuksia tahattomasta lapsettomuudesta.

European Fertility Weekin teemana oli tänä vuonna lahjasoluhoidot ja sukusolujen lahjoittaminen. Simpukka oli mukana tuomassa esille viikon teemaa.

Tahaton lapsettomuus vaikuttaa voimakkaasti parisuhteeseen. Parisuhdeviikkoa koordinoi Parisuhdekeskus Kataja ry, ja sitä oli suunnittelemassa valtakunnallinen parisuhdeverkosto, johon myös Simpukka kuuluu.

Miesten viikon mediatiedotteet

Tavoittavuus 642 000 käyttäjää

Kiitos jokaiselle kampanjaviikkojen sanomaa levittäneille ja mukana eläneille! 

Simpukka tavoitti kampanjaviikon aikana lähes 640 000 somekäyttäjää. Verkkosivujen kävijämäärät mukaan laskettuna kokonaistavoittavuus oli yli 642 000. 

Vuosittain miesten viikon tavoittavin postaus on isänpäivänä julkaistu Lämmin halaus tänään -postaus, joka välittää halauksen muun muassa hänelle, josta ei tullut isää tai isoisää, isänsä menettäneelle ja hänelle, jolle päivä on raskas. Simpukan Instagramissa julkaisun näyttökerrat ovat jo yli 1 200 000. 

“Olemme todella iloisia siitä, että tahattomasti lapsettomien miesten ääni näkyy ja kuuluu somessa ja median julkaisuissa. Tahattoman lapsettomuuden kokemuksista ja tunteista puhutaan enemmän ja avoimemmin. Simpukan julkaisuja jakamalla tekee tärkeää vaikuttamistyötä ja tuo asiaa tutuksi. Tabun ja häpeän on aika poistua. Tahaton lapsettomuus on yleistä eikä se ole kokijansa vika”, sanoo Lapsettomien yhdistys Simpukan viestinnän asiantuntija Hanna Parviainen.

Uutisen lopussa on linkkejä median tekemiin uutisiin.

Verkkoluennot antoivat äänen miesten kokemukselle

Viikon aikana järjestettiin kaksi verkkoluentoa miesten tahattomasta lapsettomuudesta. 

Kumppanuusvanhemmuus tutuksi

Kumppanuusvanhemmuus tutuksi -luennolla Sateenkaariperheet ry:n erityisasiantuntija Kaisa Niittynen kertoi kumppanuusvanhemmuusprosessista ja kokemusasiantuntija kertoi omasta vanhemmuuspolustaan.

Tallenne on katsottavissa 20.11.2024 asti täällä: Kumppanuusvanhemmuus tutuksi. 

Miehen lapsitoive -paneeli

Miehen lapsitoive

Miehen lapsitoive -keskustelupaneelissa olivat mukana keskustelemassa Ville Niinistö, Tuomas Keski-Kuha, Niko Uusi-Simola ja Mio Kivelä. Paneelia ohjasi Simpukan vapaaehtoinen Tuomas Huhtala. Tallenne on katsottavissa 21.11.2024 asti täällä: Miehen lapsitoive -keskustelupaneeli. 

Lue täältä paneelista tehty mediatiedote: Kun machomies astuu huoneeseen, kaikki naiset tulevat raskaaksi – onko lisääntymiskyvytön mies muiden silmissä vähemmän mies?

Medianäkyvyys miesten viikolla

Tahattomasti lapsettomien miesten ääni kuului vahvasti median julkaisuissa miesten viikon aikana. Lapsettomien yhdistys Simpukka kiittää lämpimästi median edustajia mielenkiinnosta ja erinomaisesta yhteistyöstä! Sydämellinen kiitos jokaiselle tarinansa kertoneelle miehelle!

Simpukan mediatiedotteesta tehtyjä uutisia

Henkilöhaastatteluja tahattomasta lapsettomuudesta

Essee tahattomasta lapsettomuudesta

Sosiaalisen median julkaisuja

Miesten lapsettomuudesta puhuttiin myös muun muassa näissä haastatteluissa

Miten onnistuimme? Anna meille palautetta!

Täytä Simpukan lyhyt kysely miesten viikon onnistumisista. Lämmin kiitos avustasi! Palautekysely miesten viikosta.

miesten viikko